Čoln je barvno usklajen kot malo drugih, bela podlaga v kombinaciji z rdečo in sivimi obrobami daje čolnu vtis elegance, dodatki iz nerjavnega jekla, konzola in lepo oblikovan varnostni lok pa pripomorejo k modernemu videzu. Poliestrsko z globokim 25-stopinjskim V-kotom, proti krmi se ta kot spusti na 23 stopinj. Znano je, da taki koti zagotavljajo čolnu dobre plovne lastnosti. Za bočno stabilnost poskrbita tubusa s premerom 62 centimetrov in širina čolna, ki znaša dobre 3 metre. Taka dolžina in širina ponujata precejšnjo notranjo prostornost, saj je dovolj prostora za šestnajst oseb oziroma nosilnost čolna do 1600 kilogramov. S temi lastnostmi je čoln razvrščen v homologacijski razred B. To pomeni, da je čoln testiran in homologiran po evropskih standardih EC 94/25. Veliki B pridobi plovilo, ki lahko pluje po vsaj 4 metre visokih valovih pri hitrosti vetra od 35 do 40 vozlov ali 65 do 75 kilometrov na uro in izven teritorialnega morja. Navigacijska konzola, nameščena desno , z hidravličnim volanskim mehanizmom je že serijsko opremljena s stikalno ploščo, kompasom in merilniki za vodo in gorivo. Zaradi primerne velikosti omogoča krmarju dober pregled tako v sedečem kot stoječem položaju. Na njej so nameščena drsna vrata, ki omogočajo prehod v podpalubni del, kjer je prostor za opremo in prtljago, ter toaletni prostor z wc školjko. Vse skupaj je osvetljeno z umetno svetlobo.Za krmarja in sokrmarja je dobro poskrbljeno , ker je konzola velika in široka bo dobro ščitila pred vetrom tudi steklo je postavljeno pravilno in dovolj visoko da skrijemo glavo. Noge bodo med plovbo počivale na posebni stopnički. Pod oblazinjenim sediščem se nahaja prostor za opremo na zadnji strani pa manjši kuhinjski blok z umivalnikom in po želji s manjšim plinskim gorilcem. Če je potreba se lahko vgradi tudi do 50 litrski hladilnik. V obliki črke U oblikovan krmni del je najbolj prostoren in dobro oblazinjen s pomočjo spuščene mize se spremeni v ležalno površino za tri do štiri osebe. Med plovbo se bodo potniki počutili varne saj so stranske blazine privzdignjene preko, nad višino tubusov. Pod blazinami se skriva še servisni prostor Pri tem in vseh ostalih modelih Tempest je ta prostor izdelan iz dvojnega kalupa in popolnoma gladek in izdelan Pod njim se skrivata kaluža in črpalka. Predvsem je namenjen shranjevanju blazin in prej omenjenih ležalnih podlog in nekaj prtljage. V tem prostoru sta tudi servisna in zagonska baterija ter separator goriva. Na dnu je odtok – drenaža – ki se samodejno prazni ob izglisiranju, če pa to ne zadostuje, pomaga zmogljiva kalužna črpalka. Zaščitni lok je izdelan iz masivnega poliestrskega krila v kombinaciji z nerjavnimi cevmi , opremljen z navigacijskimi lučmi, antenami in trobljo. Na lok je pritrjena še zaščitna platnena streha, ki varuje pred vročimi sončnimi žarki. Aluminijasti nosilci se vpnejo na rob tubusov z posebnimi vrvicami, kar omogoča plovbo z razpeto streho do 25 vozlov. Celoten krmni del je opremljen s priveznimi bitvami in tušem s prostornino rezervoarja 70 litrov in veliko prostora okoli motornega dela. Po zagotovilih proizvajalca se krmno zrcalo lahko obremeni z motorjem, ki ima do 350 konjskih moči.
NA PLOVBI
Gumenjaku take velikosti, ki tehta 1500 kilogramov suhe teže in z dodatnimi 400 kilogrami goriva in vode , se je odlično podal tudi naš motor. Proizvajalec priporoča kar največjo motorizacijo, do 350 konjskih moči. Testni čoln je bil opremljen s štiritaktnim Suzukijem nove generacije s komercialno oznako DF350A. Gre za tehnično dovršen štiritaktni motor z največjo kubikažo do sedaj saj premore 4.4 litre prostornine in razvije 350 KS moči. Presenetil je s tihim delovanjem v vseh delovnih režimih in z dovolj moči, da je našega testnika pognal do 6050 vrtljajev v minuti. Ob pospeševanju ni bilo značilnega dviga nosu, saj se je čoln le nekoliko privzdignil in bliskovito pospešil do hitrosti 48 vozlov. Kar pa ni bilo vse, kar zmore. Ob primernem trimanju motorja in na račun mirnega morja mi je uspelo pognati čoln na dobrih 50 vozlov, kar je že na meji tistega, čemur pravimo noro. Velika zasluga taki moči in hitrosti gre na račun dvojnega propelerja. Dejstvo je, da motor z enojnim propelerjem proizvede veliko potiska a žal kot stranski produkt povzroča velik navor na plovilo zaradi rotacije propelerja v eno smer. Da bi to izgubljeno energijo uporabili koristno, so se konstruktorji Suzukija hitro odločili, da bo potrebno uporabiti dva propelerja, ki se vrtita v obratni smeri. Tako so razvili svoj “duoprop” ki daje odlične rezultate. Če se vrnemo na naše testne vrednosti je potrebno omeniti še porabo goriva. Pri potovalni hitrosti 30-32 vozlov in 4000 vrtljajev v minuti giblje okoli 1,2 litra neosvinčenega 95-oktanskega bencina na prevoženo miljo, pri polni obremenitvi pa se približa 2,2 litra bencina na miljo. Motor se je odlično odzival na vse krmarjeve želje. Elektronska ročica za plin se lahko z veliko natančnostjo uravnava, kar omogoča optimalno vožnjo. Ko smo ročico premaknili naprej je čoln pri 700 vrt/min po marini plul z 1.5 vozli, pri 1000 vrt/min se je hitrost ustavila pri 3,5 vozlih. Najnižja meja glisiranja je bila pri 12 vozlih in 2.800 vrt/min. Za takšno dolžino čolna je zelo pomemben podatek, kakšen obračalni krog zariše čoln pri vožnji naprej in nazaj. V ozkih marinah in lučicah boste za tak manever morali računati na približno 10 metrov pri obratu naprej in 7 in pol metrov vzvratno. Čoln pri ostrih manevrih ostaja nevtralen in se ne zvija. Elegantno sede na tubus in se ubogljivo odpelje v predvideni smeri. Pri tem mu pomagajo vzdolžne in prečne utrditve iz masivnega lesa. Najbolj me je presenetilo izglisiranje čolna iz nične točke. Potrebovali smo le 2,2 sekunde za tak manever. Čoln je dobesedno izstrelilo na vodno površino. Za ustavitev pred navidezno oviro je čoln potreboval okoli 8,5 sekunde, kar je zelo dobro pri taki dolžini plovila. S svojo težo (ki se precej poveča z motorjem in tekočinami) in močnim motorjem je kos tudi nemirnemu morju, ne da bi se posadka bala za svojo varnost. Na žalost nam takrat na Internavtiki Pozejdon ni namenil razburkanega morja, da bi lahko čoln preizkusili tudi v težjih razmerah. A smo ga pozneje. Burja, ki je pihala z dobrimi 30 vozli smo preko Kvarnerja pluli konstanto s 25 vozli hitrosti. Ko smo dobivali valove malo bočno pa smo ročico premaknili na 30 vozlov. Čoln je bil izredno stabilen le piš vetra je včasih pognali malo morja po posadki a to je pač normalno pri čolnih tipa »open«
SPLOŠNI VTIS
Capelli Tempest 800 je čoln za tiste, ki bi radi uživali v daljših in hitrih plovbah. Čoln je oblikovalsko lep, barvne kombinacije so dobro izpeljane, prostora je resnično veliko. Posadka je lahko številčnejša in ne bo drenjanja. Dobra rešitev je wc v notranjosti saj ob vse večjem navalu na priveze v lukah in lučicah lahko v miru opravljate potrebe. Vsekakor je pravi biser Suzuki z velikim navorom in dvojnim propelerjem in resnično veliko zalogo moči.